پخش زنده
امروز: -
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزارت کشور از فرصت 3 روزه به شرکت کیسون برای تعیین تکلیف مترو اهواز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، بابک دینپرست در جلسه بررسی متروی اهواز که در اهواز برگزار شد، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف متروی اهواز اظهار کرد: در حال حاضر کارگاههای شرکت کیسون تعطیل هستند و برای پایان دادن به 14 سال توقف طرح ، باید شرکت کیسون برنامه خود را برای ادامه کار مشخص کند .
وی با بیان اینکه پیش از این بدعهدیها و مشکلاتی در طرح مترو اهواز وجود داشته است، عنوان کرد:
شرکت کیسون ادعا میکند در صورت تامین مالی کار را آغاز میکند که در این صورت باید برنامه شورای شهر و شهردار اهواز هم مشخص شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزارت کشور ادامه داد: پیش از این توافقی میان شرکت کیسون و شهرداری اهواز در پنج بند منعقد شده است که همان توافق باید مبنای کار آنها قرار گیرد و بند 2 و 3 همزمان انجام شوند و اگر شرکت کیسون، شرایط مطرح شده را نپذیرد، چارهای جز فسخ قرارداد وجود ندارد.
دینپرست بیان کرد: در صورتی که فسخ قرارداد کیسون به نفع مردم و طرح است و منجر به اجرای سریعتر و بهتر آن شود باید این کار را انجام داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزارت کشور تصریح کرد: شرکت کیسون 72 ساعت مهلت دارد تا تصمیم خود را برای ادامه کار اعلام کند و در مدت ۱۰ روز پس از اعلام ادامه همکاری، باید کارگاهها را راهاندازی کند تا شهروندان شاهد به حرکت درآمدن این طرح باشند و هیچ پیششرط یا بهانهای در این زمینه قابل قبول نیست.
استاندار خوزستان هم با بیان اینکه هیچ توافق جدیدی با شرکت کیسون امضا نمیکنیم، گفت: اگر توافق جدیدی امضا کنیم یعنی باید طرح مترو اهواز را دوباره از صفر آغاز کنیم.
غلامرضا شریعتی افزود : در صورتی که مشاهده کنیم شرکت کیسون کار را آغاز کرده است، به صورت هفتگی صورتجلسات پرداخت خواهد شد و اوراق مشارکت هم پیگیری میشود ، اما قبل از آغاز کار، املاک را به کیسون نمیدهیم.
موسی شاعری شهردار اهواز نیز در این جلسه در خصوص اعلام آمادگی کیسون مبنی بر ادامه کار، افزود: تاکنون حسننیت زیادی در مورد این شرکت به خرج داده شده است و توافق جدیدی با شرکت کیسون امضا نمیشود .
گیتی سیفالهی مدیرعامل شرکت کیسون نیز در این جلسه گفت : بطور قطع کیسون میخواهد طرحی که هزینه زیادی برای آن صرف کرده است را ادامه دهد ، اما باید اطمینان پیدا کنیم که بودجه و اعتبار مورد نیاز تامین میشود در غیر اینصورت نمیتوانیم کار را آغاز کنیم .
طرح قطار شهری اهواز در سال 84 همزمان با استانهای اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز باهدف کاهش ترافیکها کلانشهرهای مرکز استانها کار خود را آغاز کرد و باگذشت 14 سال از آغاز آن ، در نهایت به جایی رسیده است که مسؤولان میگویند به دلیل بدهیها و اختلافات راکد مانده است.