• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
اجتماعی » جامعه و شهری
در گفتگوی اختصاصی مطرح شد

لزومِ تخصیصِ اعتبار به مقاوم‌سازی پل‌های شهری

مجری طرح نگهداری پل‌ها و ابنیه شهر تهران: حفظ و نگهداشت پل‌ها نیازمند توجه و اختصاص اعتبارات ویژه است.

مهدی پورشاسب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۷۶۰ پل سواره رو در تهران شناسایی شده است، سازه‌ای، پل محسوب می‌شود که دهنه‌ای به طول ۶ متر داشته باشد و سازه‌هایی که دهنه زیر ۶ متر دارد، آب رو گفته می‌شود.
پورشاسب افزود: مقاوم سازی پل‌ها به سه بخش تقسیم می‌شود؛ مرحله اول نگهداشت یا پایش سلامت سازه، مرحله دوم نیز تعمیرات تخصصی و مرمت و مرحله سوم مقاوم سازی لرزه‌ای پل هاست و حدود ۱۵۰ پل هم در تهران شناسایی کردیم که عمر بالای ۲۵ سال دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

آقای پورشاسب افزود: با توجه به آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های به روز شده اگر این پل‌ها را دوباره طراحی کنیم قطعا جوابگوی نیرو‌های ناشی از زلزله‌ای که برای تهران پیش بینی می‌شود، نخواهد بود، طراحی دوباره این پل‌ها حتی جوابگوی نیرو‌های ثقلی که در آیین نامه‌ها اعمال شده است هم نیست.
وی گفت: بنابراین اگر پل‌ها نیازمند عملیات مقاوم سازی باشد، بعد از تهیه نقشه‌ها برای اجرا به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ابلاغ می‌شود.
مجری طرح نگهداری پل‌ها و ابنیه شهر تهران درباره عملیات عمرانی پل کن - همت هم گفت: این پل جزو ۱۰ پل پهناور تهران است و حدود ۲۵ سال عمر دارد، طول این پل حدود ۲۵۰ متر و عرض هریک از دستگاه‌ها ۲۵ متر است و یکی از شریان‌های اصلی ورودی غرب تهران به شمار می‌رود.
وی افزود: ایمن سازی بستر رودخانه در تقاطع پل ها، ایمن سازی ستون‌ها و مقاوم سازی سرستون ها، بهبود عملکرد لرزه‌ای پل در مقابل ضربه‌های ناشی از زلزله برای مقاوم سازی این پل انجام شده است.
پورشاسب افزود: پل همت-شیخ فضل اله هم یکی از حساس‌ترین تقاطع‌های غربی تهران است و عمری بالای ۴۰ سال دارد و طبق بازطراحی که روی پل انجام شده تمام ستون‌ها و سرستون‌ها نیازمند مقاوم سازی است که در دست مقاوم سازی است. پل رسالت - حقانی هم یکی دیگر از پل‌های قدیمی تهران در منطقه ۷ است که ۳۵ سال عمر دارد و کل ستون ها، سرستون‌ها و حتی پی ریزی‌های آن در حال مقاوم سازی است.
وی گفت: حدود ۷۶۰ دستگاه پل در تهران داریم و حدود ۵۰۰ کیلومتر هم طول دیوار‌های حائل بزرگراهی و سایر ابنیه‌های فنی است و برای حفظ و نگهداری و همچنین بهینه سازی این سازه‌ها نیازمند توجه ویژه و اعتبار برای این سازه‌ها به ارزش چند هزار میلیارد تومان هستیم.
آقای پورشاسب افزود: مقاوم سازی و بهسازی پل‌ها در تهران به همت معاونت فنی عمرانی و سازمان مهندسی شهر تهران در حال اجراست که نتیجه آن بهره برداری بی وقفه از شبکه بزرگراهی تهران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بی‌مهری به کتاب، مانع پیشرفت واقعی جامعه است
رقابت درون‌تیمی و تمرین پنالتی بازیکنان تیم نوجوانان ایران
فراخوان جشنواره بین‌المللی «ایران جوان» در زنجان
عناوین برتر دو اثر از کیش در سی و هفتمین جشنواره تئاتر هرمزگان
خانه علم زنجان برگزیده ملی ترویج علم ۱۴۰۴
پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری آذرماه از امروز
تصویب و ابلاغ طرح ویژه توسعه و حفاظت شهر سلطانیه
۴۲ درصد پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش منجر می‌شود
رکورد ۱۹۰ روزه در ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی
محمدی: به نشان المپیک فکر می‌کنم
هادی ساعی: با شهامت به این جوانان میدان دادیم
ایجاد ۲۹ اقامتگاه بوم‌گردی درلرستان
سانیا کریمی: خوشحالم توانستم دل مردم کشورم را شاد کنم
بازی‌های همبستگی اسلامی، فربد تالشی هم به نیمه نهایی ساندا رسید
اتصال ۸ روستای بزینه‌رود با جاده ۱۳ کیلومتری در استان زنجان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۵ آبان ۱۴۰۴
قاچاقچیان تامین کننده گازوئیل صنعت
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
سهیلا منصوریان: آماده‌ایم و فردا برای فینال می‌جنگم
افلاکی: مردم ایران لایق خوش رنگ‌ترین مدال‌ها هستند
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استقبال از شناگر شیرازی تاریخ‌ساز کشور در فرودگاه شیراز
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود
بارش باران با ورود سامانه بارشی به کشور
برگزاری قرعه کشی فروش فوق العاده سایپا
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد
با پیروزی مقاومت؛ عراق در آستانه استقلال بیشتر
نتایج قرعه‌کشی سایپا فردا اعلام می‌شود
انتخاب کریدور ریلی چابهار- زاهدان- بیرجند به عنوان طرح پیشران وزارت راه و شهرسازی
سودجویی دلالان و قاچاقچیان از ناترازی انرژی!
انتصاب سرپرست جدید شهرداری اهواز
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
پیش بینی بارش باران و رگبار در استان تهران
عاقبت مرغ های تریاکی
کتاب مهربان ترین وفراموش شده ترین دوست در قفسه ها
اجرای طرح تعریض آزادراه کرج قزوین  (۳ نظر)
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی  (۳ نظر)
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد  (۲ نظر)
رفاهیات در فیش‌های حقوقی بازنشستگان، مشمول کسور نمی‌شود  (۲ نظر)
اجرای ۳۰ برنامه برای ترویج کتابخوانی در مازندران  (۲ نظر)
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان  (۱ نظر)
گروسی: ایران دسترسی به سایتهای غیرهدف را فراهم کرده است  (۱ نظر)
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد  (۱ نظر)
موافقت وزیر کشور با استعفای شهردار اهواز  (۱ نظر)
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
درخواست آیت‌الله جوادی آملی از عموم مردم برای خواندن نماز باران  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
تمدید نمایش آیینی محرمانه در اصفهان  (۱ نظر)