• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۶۸۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

تأکید بر توسعه حمل و نقل ترکیبی و راه‌اندازی کشتیرانی رو-رو در دریای خزر

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به امکانات و قابلیت‌های دریایی و بندری ایران و قزاقستان، آینده بسیار روشنی در روابط دریایی و بندری ایران و قزاقستان وجود دارد.

تأکید بر توسعه حمل و نقل ترکیبی و راه‌اندازی کشتیرانی رو-رو در دریای خزربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو سرایی در دیدار آبای توریک پنبایف گفت: رویکرد اصلی و محوری سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه همکاری‌های اقتصادی با قزاقستان، اجرایی و عملیاتی کردن حمل و نقل ترکیبی، دیجیتالی شدن حمل و نقل، ردیابی کالا و مباحث لجستیکی است.
 
وی با بیان اینکه در حمل و نقل ترکیبی، کالا از مرحله تولید در مبدا تا رسیدن در مقصد، باید تحت پوشش حمل و نقل قرار گیرد، تاکید کرد: یکی از ضرورت‌ها و الزامات توسعه همکار‌های تهران و آلماتی در حوزه دریا، توسعه حمل و نقل کانتینری است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.
 
مدیرکل لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به رویکرد دولت قزاقستان برای تغییر مسیر تجارت و ترانزیت دریایی از طریق بنادر و خاک ایران، از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان بندر، گمرک و کشتیرانی و بررسی تخصصی موضوعات خبر داد.
وی خلا کشتی‌های رو-رو و سرویس‌دهی حمل و نقل رو-رو را یکی از مباحث جدی بین دو کشور برشمرد و گفت: در خصوص کشتی‌های رو-رو در بنادر ایران، تا ۸۰ درصد هزینه‌های مترتب بر این رویه کشتیرانی، شامل تخفیف می‌شود.
مدیرکل لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان برنامه‌های جدی دولت برای خرید کشتی‌های رو-رو با مشارکت بخش‌خصوصی، تاکید کرد: دو کشور ایران و قزاقستان به مالکیت کشتی رو-رو نیاز داریم تا بتوانیم فارغ از نیاز به کشور‌های دیگر، حمل و نقل برنامه‌ریزی شده در بخش رو-رو را هدایت و کنترل کنیم.

رویکرد جدی دولت قزاقستان برای استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران

آبای توریک پنبایف؛ مدیر بندر آکتائو قزاقستان، با بیان اینکه تولید کانتینر در بنادر و استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران، از برنامه‌های جدی دولت این کشور قلمداد می‌شود، تاکید کرد: در پی گران شدن حمل و نقل اقیانوسی از جنوب خلیج فارس، امیدواریم ترانزیت محصولات مختلف از مبدا چین را از طریق دریای خزر و با حجم بیشتری به انجام برسانیم.
 
وی با اشاره به رویکرد تجاری و اقتصادی قزاقستان برای توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با ایران، گفت: ارتباط ترانزیتی با بنادر هند به ویژه بندر ناواشیوا و صادرات کالا‌های قزاقستان به شرق آسیا، رویکرد جدیدی است که در نظر داریم در این فرایند از ظرفیت‌های بندری و کشتیرانی ایران استفاده کنیم.
 
توریک پنبایف با تاکید بر حائز اهمیت بودن ترانزیت تایم در تجارت دریایی و با اشاره به تجربه خوب ترانزیت خودرو از طریق خاک و آب‌های سرزمینی ایران، افزود: تجار و بازرگانان قزاقستانی، به دنبال عملیاتی کردن مسیر تجاری و ترانزیتی از ایران هستند؛ چراکه ایران به لحاظ جغرافیایی در قلب و مرکز آسیا قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
قزاقستان مسیر کاملا فعالی در اتصال ریلی به چین دارد و ایران هم اتصال مناسبی ار بنادر جنوبی و غرب آسیا به دریای خزر دارد !!! برقراری ترانزیت ترکیبی به واسطه دریای خزر می تواند بهره وری عالی برای ایران و گسترش مسیر صادراتی اش به سمت چین داشته باشد !!! سود برقراری این مسیر ترانزیتی عملا دوطرفه و بالا است و صرفا نیاز است که هماهنگی های موثرتری در این زمینه جهت ترانزیت و صادرات هماهنگ در هر دو مبدا صورت گیرد !!!
نظر شما
آخرین اخبار
اخبار جعلی علیه قوه قضائیه، از فعال فضای مجازی تا حمید رسایی
وضعیت آب و هوای کشور ۱۴۰۴/۰۸/۲۰
معاون وزیر خارجه: تلاش آمریکا برای پیشگیری از امکان هرگونه مذاکره
مازوت‌سوزی گزینه آخر وزارت نیرو است
آذربایجان شرقی پیشرو در توسعه شهرک‌های کشاورزی کشور
سامانه خدمات حمایتی زنان سرپرست خانوار در مراحل نهایی آزمایش
تجمیع فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه جامع آموزش عمومی قرآن
گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان شد
تدارک سیما برای مخاطبان
آمریکا، حامی قلدر منطقه
شهید تهرانی مقدم، مردی از تبار ایمان، علم و عمل بود
اجرای برنامه مشترک ورزشی رزمی کاران و باستانی کاران در میاندوآب
کاهش سر فاصله سرویس دهی ناوگان بی.آر.تی در جنوب پایتخت
ذخیره ۳.۳ میلیارد مترمکعب سوخت نیروگاه‌ها
صعود مسعود عبدالمالکی به مرحله دوم
همیشه پای نفت در میان است
تکذیب گران شدن بنزین
رفت و آمد قطار فَدَک، هفته‌ای یک روز بین ساری – مشهد
اعزام هزار فرهنگی به اردوی راهیان نور جنوب کشور
بهره برداری از دسترسی‌های تقاطع بزرگراه‌های خرازی - دوگاز؛ آبانماه
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر
بازدید سرلشگر موسوی از ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۰ آبان ۱۴۰۴
خبر‌های خوش از پرداخت مطالبات دارو
کلاهبرداری به بهانه حمل بار و اثاثیه
استقلال ملی، مسیر رسیدن به پیروزی و اقتدار
قدردانی مردم انگلیس از مرد مسلمانی که جان چندین نفر را نجات داد
باید ذات مداخله‌جوی غرب را بازشناسی کرد
اخبار کوتاه از مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
تیم ملی فوتبال ایران وارد شهر العین شد
واکنش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ماجرای سفر ۵۰ میلیاردی برزیل
مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد
زنجان؛ واحدهای فرآوری کلید توسعه صادرات کشاورزی
توسعه گام‌های صنعتی با تولید شمش فولاد در خراسان جنوبی
استخدام در سازمان صداوسیما  (۱ نظر)
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها در اصفهان تا پایان هفته  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)
آلودگی هوا عامل مرگ بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر در خوزستان  (۱ نظر)
بررسی پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید پرند، فولادشهر و بینالود  (۱ نظر)