• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۳۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
ادعای مدیرعامل یک شرکت ریلی؛

جزئیات جریمه ۳۲۷ میلیارد تومانی راه آهن

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: بر اساس قانون حق دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، راه آهن نمی‌تواند جز در موارد فنی و ایمنی، جلوی سیر قطار‌های باری را بگیرد، اما بخاطر این اقدام، محکوم به جریمه میلیاردی در حق بخش خصوصی شده است. 

راه آهن بخش خصوصی را گروگان گرفته

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: بر اساس ماده ۳ قانون حق دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی که صراحتا اعلام کرده "ایجاد محدودیت عبور واگن هر یک از شرکت‌ها توسط راه آهن بجز موارد تعیین شده در مقررات ایمنی حرکت و ظرفیت خطوط، تخلف محسوب می‌شود و در صورت بروز هرگونه خسارت ناشی از این محدودیت برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی و تأیید آن توسط مراجع ذی‌صلاح، راه آهن مکلف به جبران آن است"، راه آهن جز در موارد فنی و ایمنی نمی‌تواند جلوی سیر قطار‌ها را بگیرد، اما در سال‌های اخیر بار‌ها این اقدام را مرتکب شده است.
گفتنی است بر اساس اجرائیه صادر شده دادگستری، شرکت راه آهن به خاطر شکایت انجام شده این شرکت بخش خصوصی محکوم به پرداخت خسارت بیش از ۳۲۷ میلیارد تومانی در حق این شرکت شده است.
مدیرعامل این شرکت حمل و نقل ریلی افزود: ارکان حمل و نقل به سه قسمت راه آهن، صاحب واگن و صاحب بار تقسیم می‌شود و نظام دریافتی در تضاد سود صاحب کالاست به طوری که صاحب کالا می‌گوید ابتدا باید بار را تحویل دهید و بعد هزینه سیر را پرداخت کند، اما راه آهن قبل از سیر، درخواست هزینه دارد و با توجه به اینکه یک محموله و بار ممکن است بین یک ماه تا چهل روز طول بکشد تا به مقصد برسد، این شرکت ۸۰ درصد سهم حمل و نقل بار را از صاحب بار اخذ می‌کند و حدود ۲۰ درصد به شرکت صاحب واگن پرداخت می‌کند.
مدیرعامل این شرکت حمل و نقل ریلی ادامه داد: راه آهن معتقد است از سال ۸۴ تا ۹۷ شرکت حمل و نقل ریلی، هزار میلیارد تومان به راه آهن بدهکار بوده است که پس از شکایت، راه آهن محکوم شد، اما راه آهن بر اساس این طلب ادعایی، سال ۱۴۰۱ جلوی صدور بارنامه این شرکت را گرفت و به همین دلیل مجبور شدیم برای جلوگیری از تعدیل نیرو، حمل بار‌های محوله را به سایر شرکت‌ها بسپاریم.
وی افزود: متاسفانه مجددا شرکت راه آهن اعلام کرد بار هیچ شرکتی را نمی‌تواند یک شرکت حمل و نقل دیگر جابجا کند.
وی با بیان اینکه مدیرعامل راه آهن به ما "ابر بدهکار" گفته، اما چرا پس از ۱۱ بار درخواست، ملاقات با ما را رد کرده و اجازه گفتگو و حل مساله را نمی‌دهد، تصریح کرد: شرکت بهتاش سپاهان به دلیل جلوگیری از حق دسترسی به شبکه، از راه آهن شکایت کرده و بر اساس حکم صادره از سوی دادستان، راه آهن حق ندارد جلوی سیر این شرکت را بگیرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خود را با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده اید؟ گفت: پس از نامه‌ای که به وزیر راه و شهرسازی زدیم، مدیر عامل راه آهن مجوز و پروانه بهره برداری ما را لغو کرده و گفته چرا نامه پراکنی می‌کنید؟ 
وی افزود: راه آهن حق ندارد گروگان گیری کند و آیا ما الان برای تهیه سوخت یا ورق مورد نیاز، باید قاچاق کنیم؟
مدیرعامل این شرکت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا پس از صدور حکم علیه راه آهن و تمرد در قبال قانون، باز هم شکایتی صورت گرفته گفت: دادستان اصفهان به دادستان تهران نامه زده و به دنبال محکومیت مدیرعامل راه آهن به دلیل ترک فعل هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
روایتی تازه برای نوجوانان از سیره حضرت فاطمه (س) در کتاب «ریحانه پیامبر»
شعرخوانی شعرای شمال فارس در رثای حضرت زهرا
آیین تشییع شش شهید گمنام در شهرکرد
معرفی فیلم‌های ایرانی جشنواره جهانی؛ روایتی از جنگ، عشق و انسانیت
پخت سمنوی نذری در شهر داران
دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهیدان شمسایی در مهرجان
مالیات‌های مردم کرمانشاه، بودجه ۹ پروژه استان را تامین کرد
نوسازی سالن‌های مطالعه خوابگاه‌های دانشجویی
تداوم محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال
تشییع پیکر‌های مطهر شهدای گمنام بر دستان مردم شیراز
سازمان برنامه و بودجه در حال تهیه فهرست طرح‌های اولویت‌دار است
پرداخت حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال غرامت خشکسالی به کشاورزان کرمانشاهی
کیفیت هوای تاکستان و محمدیه در وضعیت قرمز/ قزوین ناسالم برای گروه‌های حساس
تشییع ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در بوشهر (عکس)
تشییع و تدفین شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان گرگان
نوجوانان و جوانان اولویت برنامه های آموزشی مقابله با مواد مخدر
چیت سازیان، مردی که تا آخر ایستادگی کرد
پیکر‌های مطهر سه شهید گمنام در اردبیل تشییع شد
شهیدان، شاگردان مکتب امام حسین (ع)
تشییع پیکر ۹ شهید فاطمی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در قزوین
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
وزیر ورزش و جوانان به عیادت دختر موتور سوار رفت
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
ایست به اتلاف انرژی
آلودگی شدید هوا در تهران
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
پایان چشم انتظاری
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)