پخش زنده
امروز: -
تنها بانوی ناظر جوش در صنعت کشتی سازی هرمزگان از خبر واگذاری تعمیر پنج فروند کشتی ایرانی در چین خشمگین است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس، خانم احمدی زاده گفت: من و دیگر همکارانم روی دکل صد متری کشتیهای پهن پیکر با استانداردهای جهانی کار تخصصی تعمیرات اساسی انواع کشتی و شناور را انجام میدهیم و توقع سفارش کار از سوی شرکتهای دولتی کشورمان به متخصصان و کارگران ایرانی کمترین حق ماست.
خانم احمدی زاده بومی هرمزگان است و در شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس کار میکند.
خبر تعمیر دستکم پنج فروند کشتی ایرانی با قراردادی به ارزش پنجاه میلیون دلار در خارج از کشور بسیاری از مهندسان و کارگران این شرکت را ناراحت کرده است.
به تازگی تعمیرات اساسی دکل حفاری سحر یک متعلق به شرکت حفاری نفت شمال در این مجتمع در مدت زمان و هزینه منطبق با قرارداد تمام شده است.
مهدی محبی مدیر این طرح تعمیراتی نیز گفت: اگر همین دکل در خارج از کشور تعمیر میشد هزینه آن دستکم تا ۳۵ درصد گرانتر میشد.
شرکت حفاری شمال با قراردادی چهار ماهه به ارزش ده میلیون دلار کار تعمیر سکوی حفاری سحر یک را به مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران سپرد و حالا آماده است تا هفته آینده سکوی آماده به کار را تحویل بگیرد.
بیشتر بخوانید: پهلودهی چهارمین کِشتی حامل گندم در بندر شهید رجایی
این سکو میتواند تا عمق هزار متر زیر بستر دریا را برای اکتشاف میادین نفت و گاز بکاود.
ضربی مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران هم گفت: تعمیر انواع کشتیهای پهن پیکر در داخل کشور و بویژه هرمزگان ارزانتر و در مدت ۳۲ روز انجام میشود و ارز نیز از کشور خارج نمیشود.
شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با هزار و صد هکتار مساحت و دستکم هزار نیروی متخصص در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.